dimecres, 17 de febrer del 2010

Hipocorístics (i energúmens) valencians: Fonsín i Sefarín

Al País Valencià hi ha personatges que no callen i són molts, també hi ha qui són coents i són més; i, sobretot, hi ha qui vol i no pot. Alhora hi ha qui ho és tot i no és res, que es pensa suprem i només és fem; qui té vergonya i qui no la té. Hi ha qui s’ho creu i hi ha qui no, qui és persona i qui no ho és; qui furta i va a galera i qui furta i fa carrera, com aquell que viu en la mentida i aquell altre que viu de la mentida. Hi ha Fonsins i hi ha Sefarins. I després de tot, hi ha qui és desgraciat i amb els collons entropessa. Aquests som els ciutadans, els altres no, els altres són altra cosa: energúmens. I el pitjor no és això, no, el pitjor és que ho són durant tota sa vida.

Atents a la imatge de Fonsín, s'ho passa la mar de bé. Sefarín també. Els dos són, a hores d'ara, els principals exponents d'hipocorístics (i energúmens) valencians.

4 comentaris:

Arnau Boix i Pla ha dit...

Els que vinguen per mal que no passen del portal xe. M'ha agradat molt com has escrit aquest post, llàstima que no tot siga veritat: Camps ja deuria estar a terra de tant d'entropessar i mi-te'l. Quins collons que té el desgraciat.

Anònim ha dit...

Estas enfadat? no se si es perque soc ignorant o perque no m'he enterat per no estar a Valencia, pero qui son Fonsin i Serafin? semblen humoristes. Un d'ells supose que te a vore amb la pilota.
Be, dona-li un abrac a ta mare, he vist els seus comentaris al meu blog pero no tinc com comunicar-me amb ella.
Besets. Lau.

Secretari ha dit...

No són humoristes dona, ni de bon tros estic enfadat, bé només un poquet. L'altre dia és que em va pegar per adaptar una de les cèlebres cites de Bertol Brecht, una que parla dels qui lluiten tota la vida i són imprescindibles. Principalment he canviat l'adjectiu: d'imprescindibles a energúmens i com que al País Valencià n'hi ha tants, vaig pensar també en dos dels principals, justament els que ixen a les fotos, dos polítics actuals que ens defineixen com a poble. Has de mirar bé i de seguida sabràs qui són. Estan, per desgràcia en primera línia política, malgrat que a un li agrade la pilota i la practique sovint.

Anònim ha dit...

Jaaaaa, no havia vist be les fotos!
Lau.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...